K2 Item

Jest przetarg na budowę przystanku kolejowego Oława Zachodnia

Jest przetarg na budowę przystanku kolejowego Oława Zachodnia

By / Transport / wtorek, 23 listopad 2021 10:07

Kilka dni temu, PKP PLK S.A. ogłosiły przetarg w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”, dotyczący nowego przystanku Oława Zachodnia, który ma zostać zlokalizowany na szlaku Oława - Święta Katarzyna linii kolejowej nr 132 w km 157,100. Realizacja zadania prowadzona będzie w systemie „projekt i budowa”. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz budowa dwóch nowych jednokrawędziowych peronów o długości 200 m – przystanku kolejowego Oława Zachodnia (nazwa robocza) na linii nr 132 wraz z wykonaniem odwodnienia, dojść do peronów, przejścia podziemnego pod torami o odpowiednim standardzie dostosowanym do warunków lokalnych oraz innymi niezbędnymi robotami w branżach towarzyszących. Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie następujących elementów: dokumentacji projektowej niezbędnej do prawidłowego wykonania wszystkich robót budowlanych i uzyskania dla niej wszystkich wymaganych opinii, uzgodnień, dopuszczeń, warunków, decyzji i pozwoleń; wszystkich robót budowlanych zgodnie z zakresem zamówienia na podstawie opracowanej przez Wykonawcę i zatwierdzonej przez zamawiającego dokumentacji projektowej, o której mowa w ww. pkt 1 oraz wszystkich robót przygotowawczych niezbędnych do wykonania zakresu umowy oraz wykonania wszelkich czynności wymaganych prawem; przeprowadzenie oceny zgodności podsystemu strukturalnego „Infrastruktura” oraz „Sterowanie – urządzenia przytorowe” objętych zakresem zamówienia na każdym etapie (projektowania, budowy i końcowych prób podsystemu). Na realizację powyższych prac będą 24 miesiące. Oferty w przetargu można składać do 22 grudnia 2021 r. Jedyne kryterium wyboru stanowi cena.  https://www.portalzp.pl/przetargi/budowa-nowego-przystanku-olawa-zachodnia-w-ramach-rzadowego-programu-budowy-lub-modernizacji-przystankow-kolejowych-na-lata-2021-2025-numer-referencyjny-0661iz14gm202080557921p--8535858?sT=89fd781b100c0d5df864f8a67e62c929c07e3e5b&page=15

Ponieważ w ostanim numerze Gazety Powiatowej Wiadomości Oławskie pojawiła się informacja Pana Burmistrza,  że decyzja o budowie przystanku zapadła na jego spotkaniu z przedstawicielami PKP w dniu 22.03.2018, pragniemy odnieść się do tych rewelacji. Jesteśmy w posiadaniu wielu materiałów które zaprzeczają jakoby doprowadzenie do powstania przystanku było zasługą Burmistrza. Tak oto wypowiadał się w tej sprawie były kolejarz, Pan Witold Niemirowski w sieprniu 2018 r. "Po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw należy odłożyć ten temat, gdyż na chwilę obecną jest on nierealny".  Owszem, były pewne uzgodnienia, kiedy to nasz włodarz nie miał już wyjścia i po zapytaniach ze strony PKP deklarował współpracę, jednak to nie ze strony władz miasta wychodziła ta inicjatywa. Jesteśmy jednak wdzięczni, że Pan Burmistrz inwestycji nie zablokował. Jeśli ktoś z towarzystwa BBS ma jeszcze oficjalnie odwagę na dyskusję w sprawie przypinania sobie orderów to serdecznie zapraszamy, chętnie upublicznimy kolejne fakty jakie miały miejsce w ostatnich latach. To my poinformowaliśmy Burmistrza o tym, że przystanek znalazł się na liście ministerstwa. https://www.gov.pl/web/infrastruktura/rzadowy-program-budowy-lub-modernizacji-przystankow-kolejowych-na-lata-2021---2025 W grudniu 2020 r. odbyły się konsultacje ws przystanku. https://www.gov.pl/web/infrastruktura/konsultacje-publiczne-projektu-programu-budowymodernizacji-przystankow-kolejowych-na-lata-2020-2025   Informowaliśmy o tym UM, prosiliśmy o zaangażowanie, rozgłos. Niestety, bez odzewu. Dziś na oficjalnych stronach PKP PLK S.A. ogłoszony został przetarg na budowę przystanku. Poinformowaliśmy także o tym fakcie Burmistrza. 

Szanowni Państwo, wszyscy cieszymy się, że ten obiekt powstanie. Jest to jednak w dużej mierze zasługa głównie mieszkańców, którzy widząc nieudolność i obojętność władzy w tym zakresie wzieli sprawy w swoje ręce. Daleko idąca determinacja polegajaca na ciągłym wywieraniu presji, pisaniu dziesiątek pism, uczestniczeniu w spotkaniach, poświęcaniu wiele prywatengo czasu, doprowadziła do tego co mamy. W sprawę mocno zaangażowana była radna Magdalena Ziółkowska, były interpelacje posła Jarosa. Na wymienianie więcej nazwisk i podziękowania przyjdzie czas po wybudowaniu obiektu. Na obecnym etapie sukces mamy bezprecedensowy w najnowszej historii Oławy. Otóż powstanie, tak strategicznego komunikacyjnie obiektu staje się faktem. Jest postępowanie przetargowe, jest realny termin (oddanie za dwa lata). To coś czego w Oławie brakuje. Miasto o tak wielkim potencjale, czeka na mosty (lista rezerwowa), na obwodnicę (czekamy kiladziesiąt lat, jakaś szansa jest ale ok 2028 r.), a tu nagle po kilku letniej walce mieszańców, będzie przystanek który sprawi, że skończy się wykluczenie kolejowe oławian zamieszkaujących największe oławskie osiedle mieszkaniowe i zachodnią stronę miasta. Już po kilku minutach od wyjścia z domu wsiądziemy do pociągu który w 20 minut dowiezie nas do centrum Wrocławia. Jak wiele korzyści to przyniesie nam wszystkim doskonale wiemy, bedziemy o tym jeszcze nie raz wspominać. Jednocześnie deklarujemy, że już myśłimy nad wywarciem wpływu na Marszałku Województwa aby od rozkładu jazdy pociągów 2023/2024 na trasie Oława - Wrocław kursowały w godzinach szczytu dłuższe składy, tak aby podróźni wsiadający na przystanku Oława Zachodnia mogli w godnych warunakch podróżować do stolicy województwa. 

Tagi

Autor

Wszystko dla Oławy

Wszystko dla Oławy

Przedstawiciel Stowarzyszenia "Wszystko dla Oławy". "Naszym celem jest zmobilizowanie oławianek i oławian do szerokiej aktywności na rzecz lokalnej społeczności i dobra miasta. Chcemy pokazać mieszkańcom, że wiele rzeczy w Oławie można zrobić lepiej i mamy na to wpływ. "

comment

  • demo demo 24 maj 2017

  • admin admin 23 maj 2017

  • admin admin 23 maj 2017

  • admin admin 23 maj 2017

  • admin admin 23 maj 2017

Dodaj komentarz

Please publish modules in offcanvas position.